Barcelona, 14 d’abril de 2025. — La Fundació Victoria de los Ángeles de Barcelona i The Juilliard School de Nova York van concloure el passat 11 d’abril la segona edició del Victoria de los Ángeles Legacy, una sèrie de masterclasses dedicades a preservar i promoure l’art de la cançó catalana i espanyola. La iniciativa, sorgida en el marc de la commemoració del centenari de Victoria de los Ángeles, es va inaugurar la tardor passada coincidint amb el dia de naixement de la llegendària soprano catalana.
La reconeguda mezzosoprano Nancy Fabiola Herrera ha estat l’encarregada de liderar les classes magistrals d’enguany, aportant la seva àmplia experiència i el seu profund vincle amb la Fundació Victoria de los Ángeles com a membre del seu Comitè Artístic. Les sessions de treball han tingut lloc entre el 7 i l’11 d’abril a Juilliard i, en el futur, es prolongaran al llarg de l’any amb l’objectiu d’enriquir la comprensió dels estudiants sobre la cançó vocal catalana i espanyola, així com d’honorar i mantenir viu el llegat de Victoria de los Ángeles.
Victoria de los Ángeles és especialment recordada per la seva dedicació a la cançó espanyola i catalana, gènere a través del qual va promoure l’obra de compositors com Frederic Mompou, Xavier Montsalvatge, Eduard Toldrà, Enrique Granados i Manuel de Falla. La seva aclaparadora carrera i les seves contribucions a l’òpera i als recitals arreu del món continuen sent una influència essencial en la música clàssica.
Fundada a Barcelona l’any 2007, dos anys després del seu traspàs, la Fundació Victoria de los Ángeles es dedica a preservar el seu llegat i a promoure la seva passió per la música a futures generacions. La Fundació compleix la seva missió a través de la preservació dels seus arxius, exposicions, concerts i beques per a joves talents. També organitza el Festival LIFE Victoria a Barcelona per promoure l’art de la cançó, un gènere que Victoria va promoure a nivell internacional.
Nancy Fabiola Herrera és una mezzosoprano espanyola de gran rellevància, reconeguda per les seves interpretacions versàtils i expressives en més de cinquanta papers operístics. Entre els seus papers recents destaquen la Princesa de Bouillon a Adriana Lecouvreur, Azucena a Il Trovatore, i Bernarda Alba a Bernarda Alba, entre d’altres. Coneguda per la seva captivadora interpretació de Carmen, Herrera ha interpretat aquest paper al Metropolitan Opera, a la Royal Opera House i a teatres d’arreu del món. A més de la seva carrera operística, és una activa recitalista, compromesa amb la promoció de la música vocal espanyola a nivell internacional.