Un tancament victoriós del LIFE Victoria 'Edició Centenari'

Octubre 2024
  • El Lied Festival Victoria de los Ángeles (LIFE Victoria) ha finalitzat aquesta setmana la seva temporada, dedicada a commemorar el centenari de la gran soprano catalana.
  • La soprano Ofelia Sala i el pianista Julius Drake van ser els encarregats de posar el fermall a aquesta edició del festival amb un recital al Recinte Modernista Sant Pau, el passat dilluns 21 d’octubre.
  • Entre setembre de 2023 i octubre de 2024, el LIFE Victoria ha presentat més de 40 recitals a càrrec de veus nacionals i internacionals de primer nivell que s’han unit per celebrar el llegat de Victoria de los Ángeles.
  • El Festival tornarà al febrer de 2025 amb una edició impasse que s’allargarà fins al juny, per donar inici a una temporada 2025-26 que comprèn de setembre a maig.
Barcelona, 23 d’octubre de 2024. El LIFE Victoria ha culminat aquesta setmana la seva edició centenari, dedicada a celebrar, durant un any seguit, la vida i el llegat de Victoria de los Ángeles. Amb més de 40 recitals i més de cent artistes en escena, el LIFE Victoria ha conclòs victoriós un cicle pel qual han passat veus de gran recorregut en l’escena mundial, com Felicity Lott, Natalie Dessay, Julie Fuchs, Elena Pankratova, Adriana González o Marina Viotti; artistes nacionals de primer nivell com Xavier Sabata, Ofelia Sala, Montserrat Seró o Mercedes Gancedo; així com nous talents emergents d’arreu del món com Natalia Labourdette, Kunal Lahiry, Laurence Kilsby o Valerie Eickhoff, que s’han unit a aquest gran homenatge a la soprano catalana. Aquesta edició ha estat dedicada als diàlegs possibles i impossibles amb Victoria de los Ángeles, basats en una entrevista que la soprano va donar al programa Desert Island Discs de la BBC, l’any 1978, on triava els discos que s’enduria a una illa deserta. Entre els que va escollir es troben obres de Debussy (Pelléas et Mélisande i Images), Mozart (Concert per a violí), així com grans òperes com Tristan und Isolde, interpretada per Kirsten Flagstad, o Carmen, per Conchita Supervía.

“Ha estat, sens dubte, l’edició més ambiciosa del Festival i amb més grans noms, però, sense cap mena de dubte, l’ocasió del centenari de la Victoria ho mereixia” – Marc Busquets

Els encarregats de posar el fermall a aquesta celebració musical van ser la soprano valenciana Ofelia Sala i el pianista britànic Julius Drake, que van oferir un recital profundament simbòlic el passat 21 d’octubre, ja que Sala també va ser la primera veu que va retre homenatge a la Victoria després de la seva mort, l’any 2005. Al recital de clausura també va participar el Quartet de l’Orquestra Simfònica Victoria de los Ángeles, integrat per Laia Pujolassos (violí), Maria del Mar Aldomà (violí), Patricia Torres (viola) i Eduard Raventós (violoncel). Segons paraules de Marc Busquets, director artístic del LIFE Victoria, «Estem molt satisfets amb el resultat d’aquesta edició perquè crec que hem aconseguit que el públic conegui més la Victoria a través dels seus gustos musicals, i aquest era un dels objectius del centenari». Busquets també va destacar que «aquest any hem continuat amb la política d’innovació de formats que fa temps que duem a terme al Festival, oferint recitals escènics com Mild und Leise amb Elena Pankratova i Josep Breinl, o recitals poètics al voltant dels textos de Rilke en diàleg amb la música de Schubert i Bach; una línia que, sens dubte, impulsarem en les futures edicions del Festival». Aquesta edició també destaca per la gran acollida del públic, amb una mitjana d’ocupació de les sales del 95% durant tot l’any. D’aquesta manera, el LIFE Victoria acomiada la seva programació per tot el alt per tornar al febrer de 2025 amb una edició impasse fins al juny i amb una temporada 2025-26 —de setembre de 2025 a maig de 2026— que portarà agradables sorpreses per al món del lied i amb la qual es continuarà difonent el llegat de Victoria de los Ángeles i donant suport a futures generacions de cantants, seguint l’exemple de la soprano, tal com diu la mateixa missió de la Fundació.
Reviu el recital de clausura del LIFE Victoria amb Ofelia Sala i Julius Drake:

Subscriviu-vos al nostre newsletter

Contacte

Fundació Victoria de los Ángeles
Universitat de Barcelona | Edifici Històric
Gran Via de les Corts Catalanes, 585
08007 Barcelona

 +34 937 422 168​ | info@victoriadelosangeles.org

Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.